čtvrtek 18. října 2012

GTA - San Andreas

Dohráno. Konečně můžu říct, že jsem tuto hru pokořil. Alespoň co se herního příběhu týče, protože po závěrečných titulcích se hra vrátí a člověk může dělat, co se mu zlíbí, bez toho, aby byl vázán příběhem.

I když musím přiznat, že stylizace GTA: Vice City se mi líbila podstatně více, u San Andreas jsem vydržel několikanásobně déle. Taky příběh jsem rozehrál 3x z toho až naposledy jsem se dostal ke konci. A podle Steamu, na kterém mám celou kolekci zakoupenou, jsem v San Andreas při posledním hraní příběhu strávil necelých 60 hodin a na xfire jsem dokonce překročil hranici 100 odehraných hodin. Což je pro mě rekord, v případě příběhové offline hry.

San Andreas asi není potřeba blíže popisovat, takže to letmo shrnu. Hráč ovládá Carla Johnsona (C.J.), který po válce pouličních gangů musí uprchnout ze svého domova v Los Santos. Následně začíná ovládat okolní dvě velkoměsta San Fierro a Las Venturas, které jsou inspirované městy L.A., San Francisco a Las Vegas a jsou propojené kromě stovek kilometrů asfaltu a železnicí, vodní a leteckou dopravou. A právě tady je největší chyba hry. Její návykovost. Silnice vedou spoustou zajímavých míst a nejednou se vám stane, že se jen tak projíždíte a kocháte se okolím. A najednou máte za sebou třeba dvě hodiny hraní. Co se rozlohy týče, zabírá každé město tolik, co celé Vice City, takže je toho hodně na objevování. A po vzoru předchozích dílů můžete sbírat různé bonusové předměty jako podkovy nebo ústřice. Pokud by se tedy měl někdo věnovat všemu, co hra nabízí, odhaduju herní dobu ve stovkách hodin.

Vizuálně už na tom hra není zrovna nejlépe, alespoň v porovnání s GTA4, ale na svou dobu patřila k tomu nejlepšímu, co se vytvořilo. A nebylo to jenom po grafické stránce, hra excelovala i loadingem mezi mapami. Nebyl totiž žádný. Jedině při startu hry a při vstupu do budovy. Což je občas rarita i v novodobých hrách.

Hra sice neobsahovala multiplayer, alespoň ne na PC. Na PS2, pro který původně vyšla, měla údajně podporovat možnost hry dvou hráčů, během některých příběhových akcí, ale jelikož mě tato verze minula, nedokážu posoudit, jestli šlo o skutečnost, nebo fake. Nicméně na PC vyšlo několik modů, jako je Multi Theft Auto, které tuto hru převedly do online podoby. Bohužel jsem ji takto hrál před dlouhou dobou, takže nedokážu posoudit, jakou kvalitu má v dnešní době.

Vzhledem k tomu, že se oznámená GTA5 bude odehrávat v Los Santos (pouze v tomto městě a blízkém okolí), je hraní této hry pro fanoušky série docela povinnost. Alespoň proto, aby zjistili, co všechno Rockstar Games změní, zda se nezmění úžasné hudební stanice atd.

Shrnutí: Podle mého názoru nejlepší hra série, která má i díky RPG prvkům v případě vylepšování postavy, stále co nabídnout i v této době. Doporučuji počkat na nějakou slevovou akci na Steamu a zakoupit!
Hodnocení: 10/10




Žádné komentáře:

Okomentovat