pátek 25. května 2012

Need for Speed 14 - Hot Pursuit

V první řadě bych chtěl říci, že Hot Pursuit je moje vůbec nejdéle hraná NFS hra. Samozřejmě, že jsem hrál dlouhou dobu a několikrát za sebou Undergroundy 2 nebo Most Wanted, ale tenhle díl je všechny překonal. A určitě i v zábavnosti. Alespoň v multiplayeru. Ale popořadě,

S touto hrou jsem se poprvé setkal na PS3 ve formě dema. Zkusil jsem si jednu ze dvou tratí, řekl si, že to sice vypadá fajn, ale divně se to ovládá a odinstaloval. Pak jsem si to v rámci nějaké Steamovské akce koupil (asi za 170,-) a spustil na PC v poněkud lepším provedení. V té době jsem měl "pouze" X2 6400 procesor a 4GB RAM, takže jsem musel trochu osekat detaily a zahrál si single kampaň. No, ona to ani tak není kampaň. máte několik závodů za závodníky nebo za policajty a pokud je vyhrajete, otevřou se další. Prostě pouze a jenom závody. Nic víc, nic míň. Ta pravá hra začíná spuštění multiplayeru.

Pokud máte k počítači připojenou kameru, můžete se vyfotit a vaše fotka bude viditelná ostatním hráčům. Je to taková malá prkotina, ale je příjemná. A pokud vám příjde povědomá, mohli jste ji vidět v Burnout Paradise, kterou udělali stejní tvůrci jako Hot Pursuit - studio Critterion.

Každopádně na vás čekají tři herní režimy, kdy si zvolíte klasické závody, honičku nebo ještě něco s policií. To je ale jedno, stejně budete z větší části hrát jen ty závody. Ty můžete hrát až v osmi hráčích online, nebo jenom s kamarádem z friend listu. Vyberete si mapu, vyberete si skupinu aut, auto a jedete. Jednoduché a rychlé. Závody samotné jsou většinou výborné, vadí mi ale, že tam není možnost výběru denní doby (den/noc), protože některé mapy musíte jet v noci a když vám do okna u počítače praží slunce, moc toho nevidíte. Pokud budete jako já, stejně se naučíte s kamarádem několik map skoro nazpaměť i se zkratkama a budete závodit jenom na nich. A po nějakém 50. závodu bude o vítězství rozhodovat už jen třeba projetí jedinou zatáčkou.

Ovládání je tradičně arkádové. Dokonce mi připomíná hry zé série Ridge Racer. Ostřejší zatáčky tak projíždíte ve smyku a hlavně ladíte, abyste se nepřetočili nebo moc nezpomalili, protože v pozdějších multiplayerových závodech rozhodují vteřiny. Když narazíte, uvidíte pěkně zpracovanou nehodu a auto se vám vizuálně poškodí. Na ovládání to nemá vliv, možná to jde zapnout, ale to jsem nezkoušel. V tomto typu hry by to bylo jen na škodu.

Pokud jste hráli předchozí NFS s přívlastkem Shift, všimli jste si určitě toho, že vám hra, pokud jste se při spuštění přihlásili do online sítě EA, ukazuje časy vašich přátel a porovnává je s těmi vašemi. Zde je to podobné, nicméně hodně vylepšené. Ve hře totiž najdete systém Autolog, který se poprvé objevil v onlinovce NFS World. Pokud máte přátele s touto hrou, ukazují se vám jejich časy, jejich informace, novinky, obrázky... Takový menší Facebook. Rozhodně je to pozitivní věc, která vám prodlouží dobu hraní - přeci nenecháte kamaráda ujet lepší čas, než je ten váš, ne?

Hot Pursuit nemá jenom kladné body. Vadí mi tam absence něčeho, co připomíná příběh, nějaký tuning, nějaké věci okolo, více možností v online režimu a hlavně, když závodíte a vyhrajete třeba maximálně o délku auta, hra oběma hráčům ukáže, že skončili na 2. místě. A to je opravdu velká chyba. Ty ostatní se dají prominout, bez toho se dá žít, ale tohle je pomalu urážka, když se hra prezentuje s velkou podporou online hraní.

Shrnutí: Chytlavá hra, která je singlově nudná, má ale několik obrovských much, které asi nikdy nikdo neopraví.
Hodnocení: 8/10




Žádné komentáře:

Okomentovat