úterý 10. dubna 2012

Wii Sports

Když se mi dostala do rukou poprvé konzole Wii (v České Televizi ji nádherně přejmenovali na Wajaj), měl jsem to štěstí, že jsem k ní dostal i několik her a druhý ovladač. A právě s touhle jsem začal hrát...

Jestli mě paměť neklame, tato hra se buď dávala, nebo stále dává jako součást konzole. Dostal jsem ji proto jen v papírovém obalu a ne v krabičce. Každopádně jsem dal disk do konzole a spustil hru. A jaké to bylo překvapení, když to po mě chtělo zvolit avatara a další věci. No, po nějaké době jsem se konečně seznámil s konzolí, takže jsem si vytvořil Mii postavu (a několik dalších pro další reálné hráče, se kterými pak budu hrát) a dostal se do menu. A i tady bylo překvapení v podobě pouhých několika možností. Golf, Tenis, Bowling, Box, Baseball. A pak je tam ještě něco, co má mít smysl fitnessu, ale v podstatě to je jen kombinace všech těch her, kdy máte úkoly jako co nejvícekrát odpálit atd.

Vizuálně jsou hry zpracované celkem mizerně. Za grafiku postaviček by se nestyděli tvůrci her z devadesátých let, ale i tak mají své kouzlo. Nintendo se nesnaží o to, aby zaujalo otrlé hráče, ale aby zaujalo co nejvíce druhů osob, mladé i staré. A tímto způsobem se jim to i daří. Pro normálního hráče to sice vypadá hodně divně, ale překousne to a pustí se do zkoumání nového druhu ovládání.

Ve hře ale nejde o grafiku nebo zvuky, to pravé kouzlo je v tom ovládání pohybem a v hraní více lidí najednou. Hrát bowling proti počítači je sice jednou nebo dvakrát fajn, ale pak to omrzí. Když ale máte party, kde je více lidí, hned hra dostává jiný rozměr. A vzhledem k tomu, že je celá konzole zaměřená na široký okruh lidí, vždycky někoho seženete. V mém případě jsem ke hře nalákal mojí ženu, která jinak na počítači moc nehraje (kromě Simsů nebo Restaurant Empire).

Shrnutí: Pro jednoho zábava na chvíli, chytlavé, ale málo obsahu. Peníze za to dávat je blbost, to už si radši pořiďte hru Wii Sports Resort, která obsahuje několikanásobně více druhů sportu.
Hodnocení: 7/10





Žádné komentáře:

Okomentovat