středa 11. dubna 2012

The Secret of Monkey Island 1 SE

Ta nostalgie. Když si vzpomenu jak jsem tyto hry před x lety hrával a měl s nimi trpělivost, nechce se mi tomu ani věřit. Pravda je, že jsem od té doby podstatně zlenivěl a i když jsem tuto hru uvítal s nadšením, brzy však ze mě odpadlo.

Graficky i hudebně byla hra předělaná tak, aby alespoň částečně plnila standardy moderní doby. A komu se to nelíbí, ať zmáčkne F10 a vzhled se přepne na klasické VGA zobrazení, na které jsme zvyklí.

Akorát s hratelností je problém. V dobách vydání originální verze hry byla obtížnost "pouze" těžká. Dnes by se dala hodnotit jako nehratelná. Alespoň pro normálního běžného hráče, který je zvyklý na hry typu Broken Sword nebo Full Throttle, kde je nutné uvažovat a používat věci logicky. Proto jsem hru hrál s návodem (já vím, jsem lama), ale i tak jsem ji pokořil až za 8 hodin, což je slušná doba. Bez návodu by se doba hrani zněkolikanásobila.

Rád bych věřil, že nastává éra remaku starých dobrých adventure her, ale asi se toho hned tak nedočkáme. The Secret of Monkey Island SE byl jen ochutnávka před epizodickou sérií Tales of Monkey Island. A následným druhým dílem, který vyšel nedávno. Takže nám zbývá doufat, že si jednou zahrajeme remake Indiana Jonese 4 nebo Sama a Maxe.

Shrnutí: Skvělý originál byl vylepšen, ale už to není pro běžného hráče.
Hodnocení: 8/10


Monkey Island 1 01
Monkey Island 1 02
Monkey Island 1 03

Žádné komentáře:

Okomentovat