středa 11. dubna 2012

Need for Speed: World

Každý fanoušek závodních her by si chtěl jednou za čas otestovat své schopnosti proti jinému živému. A právě tento nový přírůstek je pro takovéto hráče jako stvořený. Je zadarmo, je online a je přístupný pro každého, kdo umí mačkat šipky na klávesnici. Herní svět se tu skládá z několika spojených měst, které kopírují ty nejpoužívanější a nejhranější úseky z NFS: Most Wanted, Carbon a Undercover. Teď je jenom otázka, jestli je to dobře nebo špatně. Ale začneme popořadě.

Do hry vstupujete jako nováček na 1. levelu, který má za úkol vyhrávat co nejvíce závodů. K tomu mu pomáhá několik druhů aut, ale zase se moc neradujte. Začínáte s jedním místem v garáži a jedním autem. Pokud chcete jiné auto, musíte si počkat několik levelů (jestli si dobře pamatuju, tak 12), nebo si ho koupíte za reálné peníze. A tady je samozřejmě kámen úrazu. Máte totiž 2 možnosti hraní. Buď bezplatně, nebo si koupíte balíček bodů, které můžete vyměnit za nová auta, tuning nebo právě místo v garáži. Tím pádem se po městě samozřejmě prohání několik hráčů s normálními auty a pár "vyvolených" se silnějšími a hezčími.

Po vizuální stránce hra připomíná NFS: Undercover. Je i od stejných vývojářů, ale kvalit herních světů z regulérních NFS ani náhodou nedosahuje. NPC auta pohybující se po silnicích, jsou celkem chudě vymodelovaná a okolí taky zrovna neexceluje. Nechybí samozřejmě rozbytné věci jako lavičky, pergoly, bilboardy atd., ale to je asi tak vše. Snad jedině auta jsou vymodelovaná pěkně, ale nepochopil jsem optimalizaci. Počítač mám i na tuto dobu celkem nadprůměrný (X2 3Ghz, 4GB, GF 260GTX 1GB), ale stejně musím mít hru na středních detailech, jinak se to celé kouše a seká. To NFS: Shift jsem měl na plné detaily a jízda byla plynulá.

Jelikož se jedná o online hru, bylo by fajn vědět, jací jsou vlastně hráči. Popravdě, jsou na zabití. Osobně jsem za celou dobu zažil pouze několik závodů, které by se jely bez blokování nebo snahy vyhodit toho druhého ze silnice. Asi jsem už na tohle starý, ale říkám si, že když už jedu nějaké závody, pojedu je bez nějakých zákeřností. A bez Power Upů. Což je další "úžasná" inovace. Kdo byl zvyklý na doplňovací se Nitro, může na něj v této hře zapomenout. Zde se to řeší tak, že za vítězství dostaneze třeba nějaký bonus (Nitro, magnet na auta...), který během závodu můžete použít, ale pouze tolikrát, kolikrát ho máte. Osobně jsem ho za celou dobu použil jednou nebo dvakrát proto, že jsem chtěl vidět, co to udělá. Na různé Power Upy kašlu, spoléhám na zkušenosti. A jelikož mám podle statistik průměrné 3. místo ze sta závodů, jsou zkušenosti asi důležitější.

Poslední negativní záležitostí jsou servery. Jsou celkem 2. Jeden pro Ameriku a druhý pro Evropu. Takže občas může trvat, než se lognete do hry, ne každý má 25Mb síť jako mám třeba já atd... Možná, že až si na sebe hra díky placeným bonusům vydělá, tak se počet serverů zvýší, ale celkem pochybuju.

Shrnutí: Zadarmo šířitelná hra, která už je na trhu nějaký ten pátek, má celkem vysoké nároky na hardware a je o nervy, když se během závodu setkáte s blokujícím idiotem. Ale je návyková.
Hodnocení: 6/10
 

NFS World 02
NFS World 01

Žádné komentáře:

Okomentovat