středa 11. dubna 2012

Amazon Kindle 4

Po hooodně dlouhém přemlouvání jsem si koupil Amazon Kindle. Že nevíte, co to je? Jedná se o elektronickou čtečku e-booků. Proč? Protože rád a často čtu a moje domácí knihovny začínají být přeplněné. A veřejné knihovny většinou nemají to, co bych chtěl.

Zařízení má 6" veliký display (pro srovnání - běžné dotykové mobily mají zhruba 3,2''), není dotykový, je černobílý a nemá podporu mp3 a dalších ptákovin (které byly v Kindlu 3), které vám stejně kazí dojem ze čtení. Na druhou stranu má díky tomu výdrž na jedno nabití i třeba 4 týdny.

Formátů zvládá Kindle 4 několik. Hlavně svůj formát MOBI, do kterého jde většina dokumentů (pdf, rtf, txt atd.) převést. Měl by zvládat i klasické jpg, ale to jsem zatím nezkoušel. Předpokládám, že taková manga by se tu četla dobře, ale zatím nemám potřebu to zkoušet.

Vnitřní paměť je nějaké 2GB a použitelnou velikost mi to v počítači ukázalo nějakých 1,2 GB, ale vzhledem k tomu, že jedna kniha má v průměru kolem 400KB-1,5MB, tak to dlouhou dobu nevyužijete.

Nějakou dobu jsem uvažoval, jestli si nemám koupit klasický tablet, nebo nějakou čtečku, která je v barvě a dotyková, ale rozhodl poměr cena/výkon. Tablet stojí přes 10.000,- Kč, barevná čtečka s dotykem od nějakých 2.500,- Kč, ale vydrží třeba 6 hodin. A Kindle vyjde na necelé 3.000,- Kč. A jelikož vydrží několik týdnů, tak bylo rozhodování celkem jasné.

Celkově jsem s Kindle velice spokojen. Lehký, přizpůsobený pro leváky i praváky, text je čitelnější než v některých tištěných knihách a hlavně se na internetu vyskytují tuny knih v elektronické podobě. Prostě můžu jenom doporučit.

Žádné komentáře:

Okomentovat